Langs elva en fin høstdag!

Til tross for noen små whisky hos onkel og tante i går kveld, var jeg våken relativt tidlig i dag. Klokka 10 hørte jeg Sita pipe utenfor soveromsdøra. Da jeg åpnet døra ble jeg møtt av en overstadig lykkelig hund, som slikket meg i ansiktet og var SÅ klar for tur! Etter en rask frokost var vi klare til å gå opp langs elva, der pappa og onkel har ryddet vei i høst. Været var skikkelig innbydende også, bare se på disse bildene:

Elv i solskinn!

Elv i solskinn!

Holmenbrua i det fjerne.

Holmenbrua i det fjerne.

Dette er elva – Guolas – som pappa fikk de tidligere nevnte fiskene i! Det er noen fine kulper her og der.

Sita strevde litt med denne brua..

Sita strevde litt med denne brua..

..ikke helt lett, nei!

..ikke helt lett, nei!

Ikke lett med lange, tynne bein der det ikke er så mange planker, gitt :) Men hun fikk problemer fordi jeg ba henne snu, så jeg kunne ta bilde. Kanskje litt dårlig gjort å vise fadesen etterpå, he he.
En liten kul, bare..

En liten kul, bare..

Sita er litt brå, og hun kommer gjerne springende mot deg i 110 km/t! Jeg hadde bøyd meg ned for å ta noe ut av rumpetaska, og da kommer tøtta springende og klinker meg over venstre øyebryn. Pang! Det gjorde djæææævelsk vondt og det kom en lang tirade ut av meg, kan dere tro.. Derav det noget misfornøyde uttrykket. Fikk på kaldt vann og det går seg vel til. Blir bra med blåveis på første arbeidsdag neste uke..
Har JEG gjort noe galt???!?

Har JEG gjort noe galt???!?

Næhei, jeg har IKKE gjort noe galt!

...jeg som er SÅ søt??!??

Det er lett å tilgi tøtta, hun er bare litt vill og uvøren innimellom. Men en kjempefin turkamerat! Så positiv og glad hele tida (unntatt når jeg kjefter på henne, da..).
Sølvtind eller Silbacohkka i det fjerne.

Kråketind

Skaidi i det fjerne.

Skaidi og litt av Sølvtind eller Silbacohkka i det fjerne.

Skikkelig flott vær å gå tur i. Fantastisk blå himmel, med litt snø på toppene.
Skattvoll sett fra vollen til Ludvig.

Skattvoll sett fra vollen til Ludvig.

Oksfjellet og Isfjellet.

Oksfjellet og Isfjellet.

Flotte bilder, om jeg må få si det selv. Men så var naturen og været meget samarbeidsvillig, da.. :)
Bestefars røde hus midt i bildet.

Bestefars røde hus midt i bildet.

Jeg tilbrakte mine første leveår på Skattvoll og i det røde huset til bestefar. Her har jeg mange gode minner fra! Jeg sov ofte hos ham da mamma jobbet nattevakt på Sykestua, og pappa var på Svalbard. Han døde dessverre altfor ung i 1986, 2 uker etter av vi flyttet til Svalbard. Jeg tok det svært, svært tungt.
veien til Holmen.

Og til slutt: veien til Holmen.

3 thoughts on “Langs elva en fin høstdag!

Leave a Reply

